Artikel zur Visionierung von Zukünften in der BNE und Kunst veröffentlicht
07.08.2024
Ein neuer Artikel von Gregor Eckert und Nina Grünberger „Envisioning futures with the means of art. A pedagogical approach of polis in the context of education for sustainable development (ESD)“ wurde Open Access veröffentlicht.
Abstract:
Digital technologies shape current societies. Global challenges, in- cluding climate change, exploitation, and injustice, underline the necessity for envisioning future scenarios. Exploring polis as a pedagogical setting for Ed- ucation for Sustainable Development (ESD) and by using art for the develop- ment of potential solutions, we describe a key to unlock diverse future scenar- ios. We contend that art addressing the nexus of digitality, and sustainability enriches discussions on envisioning futures.
Weitere Informationen:
Dieser Artikel erscheint im folgenden Sammelwerk „The PEA conference, Polis“ (Agostini, Francesconi, Langer, Zambaldi) (2024).
Das gesamte Sammelwerk kann über folgende Links downgeloadet werden:
- (https://doi.org/10.3280/oa-1181) DOI
- (https://series.francoangeli.it/index.php/oa/catalog/book/1181) FrancoAngeli