Gregor Eckert M.A.

Research associate

Contact

work +49 6151 16-23971

Work S1|13 114
Alexanderstraße 6
64283 Darmstadt

  • Digitality from a Perspective of Philosophy of Education and Pedagogy
  • Philosophy of Education and Educational Theory, especially Critical Pedagogy
  • Implications of the current unsustainability for Education and Philosophy of Education
  • Education for sustainable development (ESD)
  • Ways of understanding economic issues
  • Eckert, Gregor; Euler, Peter; Kehren, Yvonne; Winkler, Christine (2019): Pädagogisches Verstehen von Naturwissenschaft und Nachhaltigkeit – VeNN. Darmstadt. Online verfügbar unter https://www.abpaed.tu-darmstadt.de/media/abpaed___anu/Venn_-_Paedagogisches_Verstehen_von_Naturwissenschaft_und_Nachhaltigkeit.pdf
  • Bierbaum, Harald; Eckert, Gregor; Herrmann, Katharina; Rießland, Matthias (Hg.) (2019): 50 Jahre Allgemeine Pädagogik an der TU Darmstadt 1967-2017. Online verfügbar unter https://www.abpaed.tu-darmstadt.de/media/abpaed___anu/50_jahre_allgemeine_paedagogik_fotos/50_Jahre_Allgemeine_Paedagogik_an_der_TU_Darmstadt.pdf
  • Eckert, Gregor (2014): Weiter so? Zum Verständnis von Geschichte und Zukunft in Peter Eulers Aktualisierung kritischer Bildungstheorie. In: Bierbaum, Harald; Bünger, Carsten; Kehren, Yvonne und Klingovsky, Ulla (Hg.): Kritik – Bildung – Forschung. Pädagogische Orientierungen in widersprüchlichen Verhältnissen. Leverkusen, S. 237-249.
  • 2021 Understanding Unsustainability and Evaluating Change Proposals. 8th International Degrowth Conference, Den Haag (online).
  • 2021 Understanding Unsustainability and Degrowth. International Online Joint Conference of the International Degrowth Research Networks, the International Society for Ecological Economics, and the European Society for Ecological Economics, Manchester (online).
  • 2019 Education for Sustainable Development, Unsustainability and Degrowth. 3rd Summer Academy for Pluralist Economics, Neudietendorf.
  • 2019 Bildungstheoretische Implikationen ökonomischer Theorien am Beispiel von Kate Raworths Konzept einer Donutökonomie. 18. Tagung des Forums Erziehungsphilosophie, Höchst im Odenwald.
  • 2019 A Pedagogical Approach Towards Unsustainability and its Implications for Economics Education. 2nd Vienna Conference on Pluralism in Economics, Wien.
  • 2018 Critical Pedagogy and Pluralist Economics. 2nd Summer Academy for Pluralist Economics, Neudietendorf.
  • 2014 Verstehen und Veränderung. 13. Tagung des Forums Erziehungsphilosophie, Warburg-Germete.
  • 2010 Bildung und Kulturkapitalismus. 9. Tagung des Forums Erziehungsphilosophie, Heppenheim.
since 11/2022
Research associate at Education in Digitality, TU Darmstadt, Germany

since 04/2019
09/2016

DGfE/GERA: Associated Member

  • Subdivisions 'Philosophy of Education' and 'Education for Sustainable Development'.